توکل

هر کجا باشید، او با شماست...
توکل

و قل ربی زدنی علما
بگو پروردگارا مرا دانش افزای

توکل

هر کجا باشید، او با شماست...

در کارزار بزرگ نیویورک، نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا هر کدام به طریقی با اظهارات و نمایش‌های خود، سعی در جلب توجه رسانه‌ها و بازگرداندن آرای این ایالت مهم به نفع خود دارند. از میان

حواشی ساعات آخر تا کارزار بزرگ نیویورک


 4 نامزد اصلی، ترامپ و سندرز در این ساعات واپسین،‌ فعال‌تر از دو رقیب خود عمل کرده‌اند. لذا، این گزارش به اظهارنظرات، مواضع، و اتفاقات حول این دو نامزد پرداخته است.

(براساس نتایج اعلام شده بامداد امروز، تا کنون از آراء شمارش شده، ترامپ و کلینتون پیشتاز نیویورک هستند که گزارش مشروح آن منتشر خواهد شد )

دانلد ترامپ 
برگ برنده 11 سپتامبر

دانلد ترامپ در نشست خود در همایش منطقه بوفالوی نیویورک، به حادثه یازده سپتامبر پرداخت و اظهار داشت: «خدا شاهد است که در لحظه حمله تروریستی آن روز، فروریختن انسان‌های بزرگ را با تمام وجود احساس کردم. وقتی هم که مامورین آ‌تش‌نشانی به محل رسیدند، دیر رسیدند و تقریبا چیزی از ساختمان باقی نمانده بود». کارشناسان معتقدند که ترامپ از ابتدای کمپین تبلیغاتی‌اش به خوبی توانسته از کارت حادثه یازده سپتامبر استفاده و طرفداران خود را افزایش دهد.ترامپ، سپس صراحتا ابراز کرد: «نیویورک شهر من است. کروز نمی‌تواند در اینجا موفق باشد و کسیچ هم که اصلا حساب نمی‌آید». «تد کروز» نیز در گفتگو «بیل اورایلی» -مجری فاکس نیوز- اظهار داشت: «خب معلوم است که ترامپ در شهر خود موفقیت کسب می‌کند. تگزاس هم که ایالت من است، او را شکست داد». اما پیشتر از این، وقتی رقابت نزدیک در تگزاس تمام شد و کروز با فاصله کم اول شد، ترامپ گفت: «کروز یک فاجعه است. او، حتی نتوانست در ایالت خود 50 درصد آراء را بدست آورد و با کمتر از آن من را شکست داد». در حالی که ترامپ در بوفالو سخنرانی می‌کرد، عده‌ای شروع به ایجاد مزاحمت برای سخنرانی وی کردند و در حالی که ماموران حفاظتی و پلیس در حال مراقبت از وی بودند، شروع به سخنرانی کرد. بتدریج 21 نفر توسط پلیس دستگیر و از سالن خارج شدند. 

حواشی دیگر

ترامپ در جمع هواداران خود در نیویورک اعلام کرد: «امیدوارم نشست ماه جولای (کنوانسیون حق انتخاب) جمهوریخواهان به آشوب کشیده نشود. اگر سران حزب، در آن نشست تلاش کنند که مرا از حضور در انتخابات منع نمایند، آنگاه به شعور طرفداران من توهین کرده‌اند و باید منتظر آشوب اط سمت طرفداران خشمگینم باشند. 

حواشی واپسین ساعات تا کارزار بزرگ نیویورک


تعدادی از طرفداران ترامپ 


حاشیه دیگر مربوط به ترامپ این است که وی در سخنرانی‌اش در «استاتن آیلند» نیویورک، هیلاری را «نادرست» خواند و سیستم انتخاباتی آمریکا را از اساس دچار مشکل دانست. چرا که برخی از نمایندگان ایالتی تحت تطمیع نامزدهای انتخاباتی قرار می‌گیرند و اصلا دموکراسی در آمریکا معنا ندارد. هیلاری کلینتون نیز  در پاسخ اظهار داشت: «من حواس‌ام به خودم هست. نادرست من نیستم. نادرست آن کسی است که مثل ترامپ می‌خواهد مملکت را به دو طیف تقسیم کند و همه را به جان هم بیاندازد. «رینس پیرباس» رییس کمیته ملی جمهوریخواهان در پاسخ به ترامپ اعلام کرده است که تمامی برنامه‌ها و قوانین 50 ایالت آمریکا از اکتبر گذشته مشخص شده و هیچکدام از نامزدها حق شکایت و اعتراض نسبت به روند انتخابات را ندارند. 

ترامپ در ادامه سخنانش در استاتن آیلند اظهار داشت: «یک مشت تسلیحات هسته‌ای قدیمی داریم که اصلا نمی‌دانیم چگونه باید از آنها استفاده کنیم. در رقابت تسلیحاتی، روسیه و چین به زودی خود را به ما می‌رسانند. «ولادیمیر پوتین» در مورد من گفته که "ترامپ یک نابغه است". او، که بابت این حرف از من پول نگرفته است. مشکل آمریکا چیست؟ آیا بد است اگر با روسیه دوست باشیم؟ آیا اشکال دارد که اب این کشور همکاری داشته باشیم؟ این رسانه‌ها دروغگوهای بزرگ هستند. آنچه را که دلشان می‌خواهد منتشر می‌کنند. الان دارند اعلام می‌کنند که در استاتن اجتماع طرفداران ترامپ برگزار شد اما نمی‌گویند که این جمعیت در 15 سال اخیر بی‌نظیر بوده و الان که 20 دقیقه گذشته حتی یک نفر هم ننشسته است». این در حالی است که رسانه‌ها مدعی شده‌اند که ترامپ به کارگردانان برنامه‌های انتخاباتی خود گفته است که بیشتر از وی فیلمبرداری شود تا تاثیر سخنان و ظاهرش بر مخاطب بیشتر باشد. 

برنی سندرز
جذب آمریکایی‌های لاتین از سوی ستاد سندرز
چندی است که ستاد انتخاباتی سندرز با هوشیاری تمام بر روی جذب آمریکایی‌های لاتین متمرکز شده است. مشاورین سندرز پس از اینکه هیلاری کلینتون به خوبی توانسته سیاه‌پوستان آمریکار را با خود همراه کند، بر روی لاتین‌های مقیم آمریکا که ذاتا گرایشات سوسیالیستی دارند و به تفکرات و آراء سندرز هم نزدیکند، تمرکز کرده است. به جرات می‌توان مغز متفکر جذب لاتین‌ها را «بن تولکین» ناظر انتخاباتی سندرز دانست. او در گفتگو با فاکس نیوز اظهار داشت: «به ستاد ما نگاه کنید. الان دیگر لاتین‌های گرامی جزء لاینفک این ستاد هستند. تولکین، همچنین نقش بسیار اساسی در جذب جوانان، و اسپانیولی‌های طبقه کارگر به سندرز داشته است. او در ادامه گفتگویش با فاکس نیوز گفت: «برنی پیام قدرتمندی دارد که شامل یک برنامه مراقبت سلامت برای همه انسانهای مقیم آمریکا می‌شود. نیویورک، دارای لاتین‌های بسیاری است و کالیفرنیا هم پاداش انتخابات است. «جوزف وبر» تحلیلگر فاکس نیوز معتقد است که اکنون با توجه به پیروزی‌های مستمر اخیر سندرز، در سطح ملی در آمریکا نسبت به وی خوشبینی بیشتری ایجاد شده و در صورت پیروزی سندرز در نیویورک، کار برای کلینتون بسیار سخت می‌شود. نظرسنجی 11 آوریل نشان می‌دهد که سندرز در میان اسپانیولی‌های نیویورک 50 درصد به 38 درصد از کلینتون محبوب‌تر است. نظرسنجی 15 آوریل توسط «موسسه مستقل پژوهش‌های مذهبی عموم»، نشان می‌دهد که سندرز 48 به 47 درصد در این مورد از کلینتون جلوتر است. نظرسنجی 18 اوریل «موسسه پژوهش‌های میدانی» کالیفرنیا  هم نشان می‌دهد که سندرز 42 به 49 در این زمینه از کلینتون عقب است. البته با توجه به اینکه در ماه ژانویه 35 به 53 عقب بود. 

حواشی ساعات آخر تا کارزار بزرگ نیویورک



استراتژی سندرز این است که لاتین‌های طرفدار خود را در مقابل سیاه‌پوستان طرفدار کلینتون قرار دهد. در انتخابات کارولینای شمالی بود که هیلاری موفق به جذ آرای بیش از 80 درصد از سیاه‌پوستان ان ایالت شد. سندرز تا به امروز هرگز موفق به شکستن «دیواره آتش» ایجاد شده حول اتحاد کلینتون و سیاهپوستان نشده است.

حواشی ساعات آخر تا کارزار بزرگ نیویورک



برنی سندرز، در مناظره هفته پیش در بروکلین عملا اذهان داشت: «خانم کلینتون ما را در ایالات جنوبی به شدت زمینگیر کرد و حالا نوبت ماست. در سال 2012، اوباما توانست 80 درصد از آرای اسپانیولی‌های آمریکا که حدودا 23 میلیون و 300 هزار نفر می‌شدند را جذب کند. «جسیکا لوینسون» مدرس دانشگاه لایولا معتقد است که اسپانیولی‌های آمریکا نقش بسیار مهمی در انتخابات دارند. 

حواشی ساعات آخر تا کارزار بزرگ نیویورک



در هر حال، پس از جدال بزرگ نیویورک (با 247 نماینده ایالتی به استثنای 41 اَبَر نماینده) که امشب برگزار می‌شود، جدالی به مراتب بزرگ‌تر به نام انتخابات کالیفرنیا در 7 ژوئن برگزار می‌گردد. کالیفرنیا دارای بیشترین نماینده ایالتی در آمریکاست (475 نماینده) و عملا به عنوان شاه بیت انتخابات آمریکا شناخته می‌شود.

حواشی دیگر
اخیرا «اسپایک لی» کارگردان هالیوودی اقدام به ساخت فیلم تبلیغاتی برای برنی سندرز کرده است. از طرفی در این بحبوحه سندرز اقدام به حمایت از طرحی کرده که عربستان را بخاطر نقش مستقیم در حمله یازده سپتامبر محکوم می‌کند. 

از سوی دیگر، در برنامه‌ای که «براد دویچ» مشاور انتخاباتی سندرز به «دبی وازرمن شولتز» رییس «کمیته ملی دموکرات‌ها» ارسال کرده است، به کارشکنی‌ و سوءاستفاده ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در زمینه جذب کمک‌های مالی اشاره کرده و خواستار رسیدگی شده است. علاوه بر این، «جورج کلونی» بازیگر مشهور هالیوود که اقدام به جمع‌آوری کمک بسیار چشمگیر برای ستاد انتخاباتی کلینتون کرد و با اعتراض سندرز مبنی بر اینکه عمل وی به دموکراسی ضربه می‌زند مواجه شد، اعلام کرد که سندرز و طرفدارانش حق دارند و او فقط قصد داشته که به حزب دموکرات کمک کند نه کلینتون. 

حواشی واپسین ساعات تا کارزار بزرگ نیویورک



براد دویچ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۰۱
منتظر....

نظرات  (۱)

پیامبر اکرم صلوات الله علیه
ای علی همانا تو تقسیم کننده بهشت و جهنمی
عیون اخبار الرضا.ج1.ص30


سلام علیکم مومن
ولادت اسدالله الغالب علی ابن ابی طالب بر شما مبارک
دعا کنید لطفا
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب