توکل

هر کجا باشید، او با شماست...
توکل

و قل ربی زدنی علما
بگو پروردگارا مرا دانش افزای

توکل

هر کجا باشید، او با شماست...

حجاب دنیا

جمعه, ۱ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۰۷ ب.ظ

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: بر شما باد حفظ آرامش و وقار؛ بر شما باد آرام راه رفتن با جنازه هایتان.


صبح رفتیم تشییع جنازه یکی

پیرمرد بود داشتم به رفتن تو این موقعیت ها فکر میکردم که برای خودم نسبت به زمان های نوجوانی بیشتر شده نمیدونم هم انتظار ها هست که باشیم  هم اینکه خودم اگه از طرف ما هم چند نفر برن اگه برسم باز خودم حضور پیدا میکنم دلایلش متعدده اما یکیش که مهمه برام به خاطر بستگان درجه یک فوت شده هست که فکر میکنم  نباید احساس غم و اندوه بیشتری کنن درسته تو اون شرایط اصلا فکر نمیکنن که کی اومده کی نیست این اومد یا نه  ... چون اکثرا میان خدا رو شکر. اونایی که روزانه میبینیم اینطوری بگم حتی تو حال گریه و از دست دادن هم دیدن اشنا ها براشون خوبه تسلیت گفتن ...در اغوش گرفتن ها ..

که خوبه روایات این شرایط رو کمی بشنویم خودمم همشو خوب نمیدونم چون روحانی اونجا خودش میگه یا به جا میاره خیلی سخت نیست خیلی کارامد و خوبن یعنی کاملا روانشناسی شدس

اولین بار ها استرس داشتم که چیکار میکنن باید چیکار کرد

اداب و مکالمات جاری چیه که اون زمان ها یادمه خیلی خیال اسوده نبودم که چی میشه گاهی به یکی از بستگان متفوی تسلیت میگفتم یکی رو یادم میرفت مثلا  یا میرفتم غسالخونه و نگاه میکردم از یه گوشه ای چون اگه میدیدن نمیذاشتم بمونی اما حالا دیگه همه ی اون ها شده روال مراسم و میدونم چی به چیه و حتی فکر کنم سه بار دیدم غسل دادن

انصافا هم خیلی موقعیت مبهمی برای اولین بار

بگذریم

اهان اینو میخواستم بگم که این پست رو نوشتم که درسته هنوز ما درگیر اون حب و بغضهای جاهطلبی و موقعیت و سود بیشتر نشدیم چون تو موقعیتش معلوم میشه که حرف های دوران جوانی مان درست بوده یا اون خلوص رفته پی کارش اما همه مون فعلا اینطوریم

اکثرا جوری مشغول که اون حس الان شده فقط در همون محدوده تشییع و خاکسپاری و گذاشتن رفتن از در قبرستون که میام بیرون حتی انگار عادت کردیم میگیم اه این حس چی بود خوب نبود زود باید فراموشش کرد کمی نمیخوایم با واقعیت ها کنار بیایم که یه روزم همه جمع میشن و منو ورمیدارن یه مسیری رو میبرن بعد هم میگذارند در خاک :) ترسناک شد نه اما اگه برای خودت مسله ها رو حل نکنی حتی ساده ترین رو بعدا یه جا گیرت میندازه  فکر کنیم که مگه واقعا خدا از ما چی می خواد !! و بعضی یامون هم با خودمون میگیم همونجا یه حساب کتاب سریع میکنیم که اره اون موردو که تقصیر اونه اونم که من کم نذاشتم اونجا هم که کاری از دستم بر نمیومد اره خوب بوده من که اینا چیزی نیست خدا راضیه همین ادامشو ,سریع الحساب هستیم :))و باز بیرون بعضی ها درنده میشن انگار نه که مسلمونی رو بذار کنار انصاف هم نداری همدیگرو بیرون به چشم کسی که اگه زرنگ نباشی دو برابر برات میندازه تو بنداز ..غیره میبینیم خیلی جای دور نرید همین دور بریامون هستن که میبینیم

شروع میشه چون واقعا هموناییم که تو شهر زندگی میکنییم دیگه اونایی که اومدن مراسم از یه جای دیگه نیستن که با اون حس و حال های عرفانی :) که مدام میگن

/ اه بابا هساد یانی هساد اون یکی هم میگه هیه والا واقعا هساد/

:) یعنی میگن همون که دنیا وفا نداره

ای ای خودم هم شاید بعضی وقت ها جاش بیفته از دستم در بره جزء همون قشریم که همیشه ازشون مینالیم البته کم و زیاد داره

من یه بار نمیدونم به کی گفتم که ما ایرانیا واقعا یه ریزه کاری هایی داریم واقعا ریزه کاری چون اونی که خودم دیدم تو این مدت چند جا همه واقعا حتی تو ادارات هم میخوان کارشون درست انجام بدن کارشون خوب باشه اسراف نکنن اما میشه چون اشکال ها و وصله های ناجور اون بالا هست نمیذارن ملت پیشرفت کنن تو منظم بودن تو تمیزی اب و هوا تو اخلاق  چیز هایی رو میبینید مثلا لای چرخ دنده میمونه نمیذاره حرکت کنه خوب کار کنه مثل اون چند تا ویروس داریم که اگه اونا رو دقت کنیم ریشه کن کنیم یعنی واقعا میتونیم خیلی جلو بیفتیم ما چرخ دندشو داریم ساختیم ولی ...بگذریم

خودم خیلی دوست ندارم اینطوری یه موضوعی رو بگم که انگار من کارم درسته و از جای دور دارم به ادم های با رفتار پیچیده نگاه میکنم نه خودم هم از این جامعه هستم و حتی نزدیک ترین افراد هم تو زندگیم شاید مثل همه ی مردم باشن بیشتر داشتم این موضوع که خیلی دیدیم رو میگفتم

قشر جوان هم باز نمیگم همه اکثرشون که مثل خود من انگار یه مراسم که اومدیم و اگه اخوند نباشه کامل میمونیم :)

میخواستم بنویسم باز دیدم دارم تو جزیات میرم و طولانی میشه چون همه مدل ها میشه فکر کرد که همشون قابل احترامن

خلاصه اینکه بالام خیر ده گورخ بیلیزه



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">