توکل

هر کجا باشید، او با شماست...
توکل

و قل ربی زدنی علما
بگو پروردگارا مرا دانش افزای

توکل

هر کجا باشید، او با شماست...

حضرت مهدی (عج) وارث تمام علوم و اسم اعظم

يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹ ب.ظ

نوشته ای کوتاه در مورد اسم اعظم " این مبحث ادامه خواهد داشت "


وجود مبارک امام عصر(ع) که آخرین وصیّ الهی و ذخیرة تام و کامل انبیای سلف، خصوصاً جدّ بزرگوارش پیامبر اکرم‏(ص) و اوصیای قبل از خود ـ یازده امام(ع) ـاست، اسم اعظم را به ودیعت گرفته و وارث اسم اعظم است. در این زمینه احادیثی وارد شده، که ما در این بخش به چند حدیث اشاره می‏کنیم.


امام صادق(ع) فرمودند:


*عیسی بن مریم دو حرف از اسم اعظم را داشت و با آن دو حرف کار می‏کرد و موسی بن عمران چهار حرف داشت و ابراهیم دارای هشت حرف بود و به نوح پانزده حرف و به آدم بیست و پنج حرف داده شد و خداوند همة آنها را برای محمد(ص) و اهل بیتش جمع کرد.


اسم اعظم هفتاد و سه حرف است که خداوند به حضرت محمد(ص) هفتاد و دو حرف داده است.


این حدیث روشن می‌کند که اسم اعظم الهی هم جزء مواریث انبیا و ائمه سلف(ع) است و در حال حاضر نزد امام مهدی(ع) است تا آن را هم در حال حاضر و هم در هنگام ظهور و قیامش مورد استفاده قرار دهد.

در حدیث دیگری امام باقر(ع) فرموده ‏اند:


اسم اعظم خدا، هفتاد و سه حرف است

در روایت دیگری می‏خوانیم: اسم اعظم خداوند متعال هفتاد و سه حرف است، و«آصف بن برخیا» فرزند خواهر سلیمان (ع) یک حرف آن را می‏دانست، که توانست بدان تکلم کند و زمین را مهار سازد و تخت ‏بلقیس را با یک چشم به هم زدن،نزد سلیمان (ع) بیاورد و زمین به حالت اول برگرددو تخت بلقیس شکافته شد تا او تخت را به‏ دست گرفت، سپس زمین به حالت اول بازگشت و این عمل در کمتر از چشم برهم زدن انجام شد و ما هفتاد و دو حرف از اسم اعظم را داریم و یک حرف هم نزد خداست که آن را در علم غیب برای خود مخصوص ساخته است و لا حول و لا قوّة الّا بالله

 یکی از مواریثی که نزد امام مهدی(ع) است اسم اعظم است که از حضرت آدم(ع) تا خاتم‏(ص) و از ایشان تا امام یازدهم و از ایشان هم به وجود نازنین حضرت حجت ابن الحسن العسکری(ع) رسیده است.