توکل

هر کجا باشید، او با شماست...
توکل

و قل ربی زدنی علما
بگو پروردگارا مرا دانش افزای

توکل

هر کجا باشید، او با شماست...

آخرین اخبار از روند ساخت سریال " شهید باکری"

پنجشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۲۵ ب.ظ

4 اذر

اکران سریال " شهید مهدی باکری " در سال ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رادفر شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی روند ساخت سریال شهید باکری با بیان اینکه امیدواریم با ساخت این سریال بتوانیم پاسخگوی این مطالبه مردم باشیم افزود: در این راستا لازم است فیلمنامه سریال از پشتوانه تحقیقاتی و مطالعات کافی برخوردار باشد و فیلمی در شان این شهید والامقام ساخته شود.

رادفربا تاکید بر اهمیت بزرگداشت شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گفت: ما نمی خواهیم از شهید مهدی باکری قهرمان بسازیمبلکه می خواهیم این شخصیت بزرگ را به عنوان یک الگو برای نسل جوان آنطور که شایسته است نشان دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تاریخ آذربایجان سرشار از بزرگ مردانی دلیر و غیور است که نام و یادشان در تاریخ به ثبت رسیده است افزود: یادآور شد: مهدی باکری علاوه بر فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا، فرمانده اخلاق، ایثار، فداکاریو معلم اخلاق و رفتار و فرمانده قلب و دلهای رزمندگان نیز بود.

رادفر با بیان اینکه نبود اسناد و افراد حاضر سبب شده تا به درستی نتوانیم از ایثارگری ها و قصه ۸ سال دفاع مقدس را به پرده بکشیم عنوان کرد: هنر دمیدن روح در کالبد جامعه است بنابراین نقش هنر بسیار مهم و اثرگذاری بزرگی در چنین زندگینامه هایی دارد.

وی یاداور شد: مهدی باکری به سادگی فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا نشد بلکه وی فرمانده اخلاق، ایثار، فداکاری و معلم اخلاق و رفتار و فرمانده قلب و دل های رزمندگان شد و پس از آن او را به عنوان فرمانده لشکر پذیرفتند.

سردار رشید اسلام شهید مهدی باکری در حین عملیات بدر و در حالیکه دشمن بعثی با محاصره کامل سربازان تحت امر باکری در جزیره مجنون در حال زدن تیر خلاص به سربازان مجروح باقی مانده بود، احمد کاظمی و محمود دولتی با اصرار از وی می‌خواهند که با عبور از دجله جان خود را نجات دهد؛ ولی این درخواست هربار با جواب منفی وی روبرو می‌شد تا اینکه بر اثر اصابت تیر مستقیم سربازان عراقی در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۶۳ شهید شد.

در این هنگام در حالی که یاران او سعی در انتقال پیکرش بوسیله قایق به عقب را داشتند قایق هدف اصابت شلیک مستقیم آر پی جی یکی از سربازان بعثی قرار گرفت و در اروند رود غرق می‌شود. پیکر وی و سایر سربازانش هیچگاه یافت نشد و وی همچنان مفقودالجسد است.


***************************************************************************************

به گزارش خبرگزاری هنر ایران؛ سریال “شهید باکری” در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای و در مجموع در ۹۰۰ الی هزار دقیقه تولید خواهد شد که پیش بینی می‌شود در طول سه الی پنج سال آینده کار ساخت این سریال به پایان برسد.

تیم تهیه و تولید سریال تلویزیونی “شهید باکری”که به زودی برای انجام فاز دوم تحقیقات عازم تبریز و ارومیه می‌شوند. همچنین نگارش فیلمنامه این سریال الف ویژه تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و در صورت مهیاشدن شرایط سال آینده وارد پیش تولید رسمی خواهد شد.

با توجه به اهمیت این سریال و اینکه قرار است به صورت”الف” ساخته شود، برنامه هنرهای دینی این هفته” هفت اقلیم “با عوامل و سازندگان این برنامه گفتگو می کند تا آخرین خبرهای مربوط به سریال را در اختیار شنوندگان قرار دهد.

در ادامه مجتبی ملک زاده مهمان برنامه خواهد بود تا دربارهٔ دو کتاب اخیر خود صحبت کند. کتاب‌های مرقع “مناجاتنامه حضرت امیرالمومنین(ع)” و “ترکیب‌بند محتشم کاشانی” از تازه ترین کتاب‌های موزه هنرهای دینی امام علی(ع) است که ۲۱ خرداد رونمایی شد و ملک زاده دربارهٔ این دو کتاب سخن خواهد گفت.

جواد صادقی، دبیر دومین جشنواره اسما حجت نیز در بخش دیگری از این برنامه حضور خواهد داشت به ذکر بخش های مختلف این جشنواره بپردازد.

دومین نمایشگاه اسماء حجت (عج) با موضوعات اسماء حجت (عج)، نیمه شعبان و احادیث، روایات و اشعار دربارهٔ امام زمان (عج) در رشته های نقاشیخط و پوستر برگزار می گردد.

برنامه “هفت اقلیم” کاری از گروه هنر شبکه رادیویی فرهنگ است که همه روزه از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۱ از موج اف ام ردیف ۱۰۶ پخش می گردد.

حسن آزادی اجرا، رضا جلالی کارشناسی، مهدی آزادی سردبیری و مرتضی صداقت گو تهیه‌کنندگی برنامه هنرهای دینی هفت اقلیم را که روزهای پنج شنبه پخش می‌شود، برعهده دارند.

**********************************************************************************************

1393/04/15

تهیه‌کننده «شهید باکری» از آغاز نگارش فیلمنامه این سریال در آینده نزدیک و با حضور فیلمنامه نویسی بزرگ خبر داد.

 

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز؛  حسن کلامی تهیه‌کننده سریال فاخر«شهید مهدی باکری» ، از پایان مرحله تحقیق، نگارش و پژوهش این سریال خبر داد و گفت: به زودی وارد فاز نگارش فیلمنامه می‌شویم.

 

وی افزود: در حال حاضر مشغول مذاکره با چندین فیلمنامه نویس بزرگ هستیم که بتواند کار بزرگی مانند زندگی شهید مهدی باکری را به خوبی به تصویر بکشد تا آن را به تولید برسانیم.

 

کلامی اضافه کرد: این فیلمنامه می‌طلبد تا برای هر بخش این سریال فیلمنامه نویسی جدا، طرح و داستان آن را به نگارش درآورد که متاسفانه میسر نیست.

 

وی درباره لوکیشن‌های این سریال توضیح داد: بخشی از لوکیشن‌های این سریال در ارومیه و تبریز است و بخش اعظمی از آن در جبهه‌های جنوب برای نمایش جنگ‌های خیبر و بدر در هور می‌گذرد. کردستان و درگیریهای اول انقلاب و ... هم در این فیلم قرار است نمایش داده شودتهیه‌کننده «شهید باکری» با بیان اینکه به دنبال این هستیم که هر چه زودتر تولید سریال «شهید باکری» آغاز شود، یادآور شد: به زودی نگارش فیلمنامه را آغاز می‌کنیم. احمد مرادپور هم در کنار نویسنده حضور دارد. این کار حدود یکسال زمان می‌برد.

 

کار تحقیقات و پژوهش مجموعه تلویزیونی «شهید باکری» از اواخر اردیبهشت ماه دو سال گذشته آغاز شد و به تازگی به پایان رسید.

 

احمد مرادپور ساخت مجموعه‌ تلویزیونی «رقص پرواز» و فیلم‌های سینمایی «رنجر» و «سجاده آتش» را در کارنامه دارد.

 

سریال تلویزیونی «شهید باکری» در 20 قسمت 45 دقیقه‌ای با مشارکت استانداری آذربایجان غربی در گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس «سیمافیلم» تهیه می‌شود.