توکل

هر کجا باشید، او با شماست...
توکل

و قل ربی زدنی علما
بگو پروردگارا مرا دانش افزای

توکل

هر کجا باشید، او با شماست...

نیت ویکی گردان

چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۱ ب.ظ

"ویکی پدیا" ابزار تغییرات تمدنی

▪️اصرار دارند که اختلاف نهایی حقیقت با متون نگارش شده در ویکی پدیا حداکثر 10 الی 15 درصد است و نباید خیلی حساس بود.

▪️عرض کردم مهندسی تاریخ اسلام با 10 درصد تفاوت با وقایع حقیقی صدر اسلام توسط خلفا و معاویه منجر به بروز انشقاق 70 فرقه ای در امت اسلام و کشتار روزی 2000 مسلمان به دست سایر مسلمانان شد. .

▪️می گویند "مردم" ویکی پدیا-دانشنامه آزاد- را می نویسند و شما هم می توانید برای نگارش روایت تاریخی خود بجنگید.

▪️عرض شد جنگ در زمین حریف با ارزش ها و قوانین بالادستی و حق وتو و هزار ناحق تحمیلی دیگر متضمن دوام همان نظم ظالمانه حاکم بر جهان و عامل بقای تمدن برآمده از آن است.

▪️در دنیای امروز که به نام مردم، کودتا و حمله اتمی و جنگ و کشتار راه می اندازند و نظامات مردمی را ساقط می کنند، مهندسی تاریخ یک تمدن نیز به نام مرم عملیات ساده ای است.

برگرفته از صفحه خانم زهرا طباخی

 

+ این نکته رو هم خودم اضافه کنم که علاوه بر دست کاری های اشکاری که  ویکی پدیا انجام میده مورد های فراوانی در ویکی یافت و دیده شده که منظور دار و جهت ساز عمل میکند!  که ریز هستند ؛ به طوری که با اضافه نمودن و جا دادن جمله ای کوتاه و یک خطی و حتی کمتر  اما قابل تامل در ساختار کلی نوشته که لزوم نوشته هایی سیاسی هم نیستند سعی در ذهنیت سازی میشود ، که ان نکته همان  نتیجه و دریافتی خواننده باشد و حتی حجت شروع فعالیت های مربوطه اش یا حداقل ترین ان در خواننده  ایجاد تردید کند .

در همین حین است که نتیجه دلخواه با این القائات میسر میشود ؛در جهت سوق دادن  ذهن خوانندگان  ویکی جان  به سمت دلخواه و مورد نظر!

گاها برای مدتی باعث تغییر نگرش , بدبینی و سوء برداشت  میشود (امیدوارنه ) ,اما اغلب هم اینگونه نیست و با نادیده گرفتن انصاف این القائات هیزمی میشود افزون بر اتش خفته جهل عده ای از مردم و باید تا دیر نشده اقدامی موثر و صحیح ان جام داد چون  گاها این خروجی از تاثیر پذیری به  تصمیم گیری منجر میشود

 

البته هیچ کس منکر مطالب علمی و چندین فایده دیگر ویکی پدیا رو نمیشه اما همیشه همینطوریه دیگه برای باور کردن بعضی چیز ها باید در کنارش خوبی هایی ام باشه !!

+ دقت

+گردانندگان ویکی و دیگر رسانه ها اینده خوبی را  برای جهان تدارک ندیده اند......


مرجع خوب و حقیقی نعمتیه :)

 

نظرات  (۲)

۱۷ آذر ۹۵ ، ۲۱:۴۷ محمد فائزی فرد
دقیقا.
و ممنون
پاسخ:
خواهش میکنم :)
۲۱ آذر ۹۵ ، ۲۱:۱۳ ( ک) شباهنگ
درسته ..
ولی برای شخصی که در جستجوی حقیقت است راههایی دیگری هم 
وجود دارد چون جوینده حقیقت نباید فقط به یک نظر و یک عقیده 
اکتفا کند ..
پاسخ:
بله