توکل

هر کجا باشید، او با شماست...
توکل

و قل ربی زدنی علما
بگو پروردگارا مرا دانش افزای

توکل

هر کجا باشید، او با شماست...

"هل من مبارز طلبیدن" حضرت عباس در جنگ صفین

شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۳ ق.ظ

در گرماگرم نبرد صفین، جوانی از صفوف سپاه اسلام جدا شد


که نقابی بر چهره داشت. جلو آمد و نقاب از چهره اش برداشت، هنوز چندان مو بر چهره اش نروییده بود، اما صلابت از سیمای تابناکش خوانده می شد. سنّش را حدود هفده سال تخمین زده اند. مقابل لشکر معاویه آمد و با نهیبی آتشین مبارز خواست.


معاویه به «ابوشعثاء» که جنگجویی قوی در لشکرش بود، رو کرد و به او دستور داد تا با وی مبارزه کند. ابوشعثاء با تندی به معاویه پاسخ گفت: مردم شام مرا با هزار سواره نظام برابر می دانند [اما تو می خواهی مرا به جنگ نوجوانی بفرستی؟] آن گاه به یکی از فرزندان خود دستور داد تا به جنگ حضرت برود. پس از لحظاتی نبرد، عباس علیه السلام او رادر خون خود غلطاند. گرد و غبار جنگ که فرو نشست،

ابوشعثاء با نهایت تعجب دید که فرزندش در خاک و خون می غلطد. او هفت فرزند داشت. فرزند دیگر خود را روانه کرد، اما نتیجه تغییری ننمود تا جایی که همگی فرزندان خود را به نوبت به جنگ با او می فرستاد، اما آن نوجوان دلیر همگی آنان را به هلاکت می رساند.


در پایان ابوشعثاء که آبروی خود و پیشینه جنگاوری خانواده اش را بر باد رفته می دید، به جنگ با او شتافت، اما حضرت او را نیز به هلاکت رساند، به گونه ای که دیگر کسی جرأت بر مبارزه با او به خود نمی داد و تعجب و شگفتی اصحاب امیرالمؤمنین علیه السلام نیز برانگیخته شده بود. هنگامی که به لشکرگاه خود بازگشت، امیرالمؤمنین علیه السلام نقاب از چهره فرزند رشیدش برداشت و غبار از چهره او سترد

نظرات  (۹)

جالب بود٬  تشکر خسته نباشی...
جالب بود..ممنون
میدونید اخر این داستانا بخودم میگم ازبدی و زخم زدن ادما مینالی؟!این مردم امامان خودشونم کشتن کریم اهل بیت همه که بهشون فقط خوبی کردن به شهادت رسوندن در اوج نامردی و..اونوقت توقع داریم با ما خوب باشن؟:)
پاسخ:
.
۲۱ آذر ۹۴ ، ۰۶:۴۲ محمد فائزی فرد
سلام بر او زمانی که به دنیا امد، زمانی که در کنار برادرش شهید شد و زمانی که برانگیخته خواهد شد.

۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۰:۲۷ محمدرضا گلزاری
واقعا خوب
عالی بود
عالی بود
۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۸:۳۲ ❤منتـــظر المـهـدی❤
خیلی عالی......
۲۱ آذر ۹۴ ، ۲۰:۳۶ طالوت ◕ ‿ ◕
سلام بسیار خوب بود
ای کاش منبعش رو می گفتید
پاسخ:
سلام 

میتونید منبع رو از اینجا مطالعه بکنید.

موفق باشید 


بسیار زیبا بود